Keskustelutukea ja sosiaaliohjausta

Mitä? Tarjoamme maksutonta yksilöohjausta suomalaisille alueellamme. Ydinosaamisemme on luotettava keskustelutuki: haastavien tilanteiden yhdessä läpikäyminen, vaihtoehtojen punnitseminen, neuvonta ja palveluohjaus.

Kenelle? Sosiaalityömme on STEA-rahoituksella tuettua, ja se on tarkoitettu jokaiselle suomalaiselle alueellamme elämäntilanteesta ja katsomuksesta riippumatta.

Missä tilanteessa? Useimmiten asiakkaamme huomaavat olevansa hitaasti tai äkkiä muuttuneessa tilanteessa, josta keskustelemiseen kaivataan ulkopuolisen tukea.

Mistä aiheesta? Varatessasi ajan sosiaalikuraattorin kanssa saat keskustella luotettavan ammattilaisen kanssa hyvinvointiisi liittyen. Aiheet vaihtelevat; esimerkiksi keskustellaan tulevaisuuteen, parisuhteeseen, yksinäisyyteen, paluumuuttoon tai terveyteen liittyvistä teemoista.

Miten? Voit ottaa yhteyttä Merimieskirkon työntekijöihin esimerkiksi sähköpostitse tai puhelimitse. Viesti voi olla niinkin yksinkertainen kuin: ”Hei, voisinko varata sinulle keskusteluajan?” Tapaamiset voidaan toteuttaa etäyhteksin, puhelimitse tai tapaamisella kirkolla.

TÄRKEÄÄ: Muistathan, että hätätilanteessa ensisijainen yhteydenotto tehdään poliisille tai muulle viranomaiselle. Merimieskirkon tarjoama sosiaalityö on keskustelutukea ja sosiaaliohjausta, jota ei aina ole mahdollista saada akuutisti.

Olemme täällä sinua varten.